Comunicat de Compromís per Crevillent amb la democràcia i les llibertats

Compromís agraeix la solidaritat de l’Esquerra amb el nostre company Ignasi Candela

- Escrito el 23 septiembre, 2017, 9:41 pm
4 mins

Davant la política de la por i l’assetjament polític i personal del Partit Popular de Crevillent, Compromís per Crevillent recalca el seu ineludible compromís amb la democràcia i les llibertats.

Volem agrair especialment al grup municipal de l’Esquerra la seua solidaritat amb el nostre company davant aquests fets. No és una qüestió de colors polítics sinó que és una qüestió de defensar les regles del joc democràtic.

Ara, la senyora Loreto Mallol diu sentir-se agreujada per uns comentaris personals a les xarxes socials que es van dedicar a copiar i pegar la frase “no te lo perdonaré jamás”, utilitzada pel PP de Madrid contra l’alcaldessa Manuela Carmena en aquell tema de la vestimenta dels reis mags i que va ser motiu de mofa a les xarxes socials amb el hashtag #NoTeLoPerdonaréJamásManuelaCarmena. Li preguntem a la senyora Mallol si dir això val contra Manuela Carmena i no val per a ella. I tampoc és comparable el que denuncia la senyora Mallol amb assenyalar directament a un diputat electe i catalogar-lo poc menys que “proetarra” com ha fet el perfil oficial del PP local i ella mateixa en sessió plenària contra tots els regidors de Compromís.

Pel que fa a la foto que ha servit al PP per a atacar, cal aclarir al senyor César Asencio i al seu partit dues coses: primer, que la foto no fa referencia a la independència de Catalunya sinó que és el posicionament de diversos grups del Congrés en contra de les detencions contra polítics catalans perquè creiem que els problemes polítics se solucionen amb política i no emprant la força ni les forces de seguretat. Segon, que en la foto també apareix el portaveu al Congrés d’EAJ-PNV (Partit Nacionalista Basc) el qual ha pactat amb el PP de Mariano Rajoy els pressupostos generals de l’Estat, sent extremadament generosos amb ells mentre s’està infrafinançant al País Valencià. Ens preguntem si al PP local i al senyor César Asencio li pareix que el partit amb el qual ha pactat el seu president els PGE són també “proetarres” perquè aleshores el PP hauria pactat amb “proetarres”. Entenem, que per a la gent açò deu parèixer ridícul, però són els arguments del PP local.

En Compromís, creiem que tot açò no és més que una cortina de fum per tapar o distraure a la gent de la seua nefasta gestió a l’Ajuntament, en una estratègia de radicalització del PP posant en risc la normal convivència democràtica dels crevillentins i crevillentines. Seguirem construint una alternativa política digna per a Crevillent.

No ens faran callar, no ens fan por, i com va dir el cantautor Ovidi Montllor: Se’ns anirà la por i no dubtarem a eixir de casa.

José Manuel Penalva. Portaveu del Grup Municipal de Compromís.

Los artículos firmados por redacción son aquellos remitidos por terceros para su publicación en el diario digital AQUÍenCrevillent.com